• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69560
+
-

یک روستا در بوشهر نامزد ثبت ملی شد

یک روستا در بوشهر نامزد ثبت ملی شد

توسعه صنایع دستی عبابافی در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر باعث شده این روستا به عنوان نمونه در توسعه این هنر صنعتی، نامزد ثبت در فهرست آثار ملی شود. در ۲ سال گذشته، با توسعه آموزش صنعت عبا‌بافی ۱۵ کارگاه تولید این دست‌بافته در روستای بحیری شهرستان دشتی راه‌اندازی شده که اشتغال‌زایی خوبی در پی‌ داشته است. 

فرماندار دشتی در نشست توسعه صنایع روستایی این شهرستان گفت: در زمینه توسعه و تولید صنایع دستی به‌ویژه هنر-صنعت عبا‌بافی دشتی یکی از شهرستان‌های موفق و پیشتاز استان بوشهر است. 

«عبدالله نادری» افزود: در ۲ سال گذشته، با توسعه آموزش صنایع دستی عبا‌بافی اشتغال‌زایی خوبی برای روستاییان شهرستان دشتی ایجاد شده است. وی اضافه کرد: امسال 3 میلیارد ریال برای توسعه آموزش و ایجاد کارگاه‌های کوچک صنایع دستی در روستاهای دشتی اختصاص یافته است که امیدواریم سبب توسعه کارگاه‌های هنر-صنعت عبا‌بافی در روستاهای دشتی شود. 

فرماندار دشتی خواستار مشارکت بیشتر دهیاران روستایی برای توسعه کارگاه‌های آموزشی مهارت در زمینه صنایع دستی در روستاها شد. وی تاکید کرد: پایه و اساس اشتغال داشتن مهارت فنی و حرفه‌ای متناسب با ظرفیت‌های روستاها است و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال در سطح جامعه برطرف شود، باید جوانانی بامهارت و توانمند تربیت کنیم. 

سالانه بیش از ۳۰۰ قواره عبا در دشتی تولید می‌‌شود که بیشتر آن در شهر نجف عراق، کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و بازار شهر قم با قیمت هر عبا بسته به نوع، رنگ و کیفیت بین ۱۸ تا ۲۷ میلیون ریال عرضه می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید